نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

قلندرشریف: اولویت مدیریت شهری مشهد در سال ۱۴۰۳ اجرای پروژه‌های حمل‌ونقلی خواهد بود+ فیلم

  • کد خبر: ۲۰۹۸۰۸
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
قلندرشریف: اولویت مدیریت شهری مشهد در سال ۱۴۰۳ اجرای پروژه‌های حمل‌ونقلی خواهد بود+ فیلم
شهردار مشهد گفت: رکورد ریل‌گذاری قطارشهری صدمتر درروز بود که با تلاش همکارانم درحال حاضر این رکورد به ۱۵۰ متر در روز یعنی یک و نیم برابر میانگین کشور رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضاقلندرشریف در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه اتصال بلوار امام خمینی به بلوار نماز و بهسازی، مقاوم سازی و تکمیل تقاطع انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جشن پیروزی انقلاب اسلامی با بارش برف دو چندان شد شوق و شور را در بین مردم میبینیم و مردم ما مردم قدرشناس و شاکر خداوند متعال و جمهوری اسلامی هستند. این برف نعمت هدیه‌ای از جانب خداوند به مردم شریف ما بود.

وی افزود: ایام ویژه‌ای در پیش رو داریم و مراسمات، جشن‌ها خوب و دو حماسه بزرگ و ملی در پیش داریم. راهپیمایی ٢٢ بهمن و ١١ اسفند ماه که مردم ما پای نظام هستند و بار دیگر در ٢٢ بهمن و ۱۱ اسفند به صورت پرشور شرکت می‌کنند و حماسه دیگری را خلق خواهند کردند. راهبردما در انتخابات طبق گفته رهبر معظم انقلاب مشارکت حداکثری، رقابت سالم، سلامت انتخابات و امنیت در برگزاری آن است و همراه مدیران استانی و شهرستان برای برگزاری انتخابات هستیم.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه امروز شاهد آغاز رسمی یک پروژه دیگر در مشهد هستیم این پروژه در چند ماهه گذشته آغاز شده و کار در حال انجام است، ادامه داد: این پروژه یکی از پروژه‌های ضروری بود در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بود که با همراهی تمام مدیران استانی، فرماندار مشهد و تولیت استان قدس و ... اجرا شد. همچنین از امیر سرتیپ رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش برای تسهیل در اجرای پروژه‌های شهری به ویژه پروژه اتصال خیابان امام خمینی (ره) به بولوار نماز و بازگشایی پادگان به نفع مردم قدردانی می‌کنم.

قلندر شریف گفت: پروژه‌های متعددی را شروع و پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام رساندیم. همچنین پروژه‌های متعدد دیگری را برای سال جاری آغاز کردیم و هم در سال آتی در بودجه ۴۴ همتی شهرداری مشهد پروژه‌هایی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل و ترافیک یکی از مهمترین برش‌های بودجه سال جاری و سال آینده است، رفع مشکلات ترافیکی مخصوصا در حمل و نقل عمومی و مهمترین آن قطار شهری است، ادامه داد: در دوران گذشته در این حوزه غفلت هابی شده است، اما در این دوره سال آینده فاز یک خط سه قطار شهرداری از میدان شهدا، باب الجواد و پایانه مسافربری شش کیلومتر اساسی قطار شهری است به بهره برداری برسد.

او تاکید کرد: رکورد ریل‌گذاری قطارشهری صدمتر درروز بود که با تلاش همکارانم درحال حاضر این رکورد به ۱۵۰ متر در روز یعنی یک و نیم برابر میانگین کشور رسیده است. غریب به چهار کیلومتر از فاز یک قطار شهری ریل گذاری شده است و انشالله تا پایان سال است کرم آن را خواهیم داشت. در این مسیر همراهی و همدلی همه مدیران به ویژه تولیت آستان قدس بود.

شهردار مشهد ادامه داد: قولی که داده بودیم اتمام حفاری خط ٣ و ۴ بوده است و انشالله روز دوشنبه با حضور مقامات کشوری و استانی آغاز حفاری انتهایی خط سه از بلوار امامت به سمت الهیه آغاز خواهد شد. خط چهار قطار شهری نیز در حال حفاری است. همچنین پروژه سطح سوم میدان خیام در ایام دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد، اما عملیات اجرایی آغاز شده است سطح سوم تقاطع شهید فهمیده که شامل دو چپگرد است عملیات اجرایی آغاز ور همین ایام کلنگ زنی خواهد شد.
تقاطع محسن کاشانی به اتمام رسیده است و در بهره برداری خواهد رسید. دور برگردان شهید میرزایی و پروژه پل دهرود نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: موضوع مهم دیگری تامین آب فضای سبز است که جلسات متعددی در این خصوص برگزار می‌شود قرارداد‌های بزرگی با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد کردیم که یکی از آن‌ها عملیات انتقال پساب از تصفیه خانه اولنگ به میدان نمایشگاه و احداث مخزن ۵٠ متر مکعبی است.

شهردار مشهد ادامه داد: احداث تصفیه خانه آزادی نیز آغاز عملیات خواهد داشت. باید بگویم که مدیریت شهری و شورای شهر همت خود را بر آن داشته که فاقد از هر گونه حاشیه خدمت کند و واژه ما نیز کار برای مردم است و خالصانه و جهادی در خدمت مردم هستیم.

قلندرشریف افزود: یکی از اهداف اجرای این پروژه ایجاد نزدیک‌ترین راه دسترسی از حرم مطهر رضوی به بلوار نماز و بالعکس جهت تسهیل سفر مجاورین گرامی و زائرین محترم بوده است.

وی بابیان اینکه کاهش ترافیک میدان انقلاب و جلوگیری از توقف و پارک غیرمجاز بخصوص اتوبوس‌ها در حاشیه میدان با تغییر کاربری آن به چهارراه در انتهای خیابان امام خمینی (ره) یکی دیگر از اهداف اجرای پروژه است اظهار کرد: در قالب اجرای این پروژه، با احداث مسیر دسترسی اختصاصی اتوبوس به پایانه امام رضا (ع) و ساماندهی ورود و خروج پایانه انقلاب اسلامی، سفر اتوبوس‌های درون و برون‌شهری دراین تقاطع نظم مناسب‌تری یافته و دسترسی به بولوار نماز تسهیل می‌شود.

قلندر شریف تصریح کرد: دراین پروژه درمجموع ۶ رمپ و ۳ لوپ (سه مسیر شامل پل و ۲ کندرو) اجرا، بهسازی و مقاوم‌سازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه اتصال بولوار امام خمینی (ره) به بولوار نماز از طریق میدان انقلاب حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است ادامه داد: امیدواریم با تأمین مالی مناسب پایان سال ۱۴۰۳ این پروژه آماده بهره‌برداری شود.

شهردار مشهد افزود: در مجموع اکنون کارگاه عمرانی پروژه تجهیز و عملیات اجرایی پروژه اتصال بولوار امام خمینی (ره) به بولوار نماز روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه همزمان با ایام مبارک دهه فجر به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->